Zakupy ubrań – jak czytać promocje

Przechadzając się po sklepach, w tym odzieżowych, widzimy bardzo często całe regały, gdzie oferowane są ubrania w promocji – o tym mówią wywieszki, zachęcają ceny ukazywane w gazetkach reklamowych. Zazwyczaj są podane 2 ceny – ta poprzednia i aktualna, a więc promocyjna, często również podane jest, o ile procent takiej możemy kupić dane ubranie. Wiele osób bezkrytycznie wierzy w takie promocje, ufając, iż rzeczywiście dana rzecz, dane ubranie kosztowało aż o tyle procent drożej, a więc jest wspaniała okazja kupić odzież o wiele taniej, zwłaszcza w sytuacji, kiedy nam się dana rzecz podoba, a jednocześnie posiadamy odpowiednie środki finansowe na dokonanie takiego zakupu. Tymczasem – w myśl powiedzenia – nie wszystko złoto, co się świeci, bowiem sklepy czasami robią takie promocje w sposób szczególny. Na przykład – jakaś rzecz kosztowała 80 złotych, obniżona zostaje cena o 10 procent (faktycznie), a więc powstaje nowa cena na poziomie 72 złotych, a jednocześnie podana jest informacja, że w ramach super promocji cena zostaje obniżona aż o 50 procent na danej sztuce odzieży, bowiem cena została zdjęta z tej pierwotnej, która wynosiła 144 złote. Klient, widząc aż taka różnicę, jest o wiele bardziej skłonny dokonać takiego promocyjnego zakupu.