Sukces wielkiej mody

Duże firmy odzieżowe doskonale wiedzą w jaki sposób utrzymywać swoją rynkową pozycję i dodatkowo zyskiwać nad konkurentami rynkowymi. W świecie mody bardzo ważny jest prestiż i poczucie nowości – także dlatego co sezon projektanci zobowiązani są do zaprezentowania czegoś kompletnie nowego. Jeśli w modzie nie dochodziłoby do regularnej zmiany stylizacji i trendów, trudno byłoby co kilka miesięcy sprzedawać tony nowych ubrań. Dla wielu kobiet poczucie posiadania tego, co jest właśnie reklamowane w najbardziej wpływowych magazynach dotyczących mody, to absolutna podstawa wydatków codziennych. Szczególnie ważna jest moda przede wszystkim w krajach o wysokiej kulturze korporacyjnej, gdzie nawet niewielkie produkcyjne przedsiębiorstwa lokalne potrafią położyć nacisk na dress code i sposób ubioru pracowników. Menadżerki, dyrektorki czy członkinie zarządów doskonale wiedzą, że często są oceniane przez pryzmat swojego ubioru i dodatków i muszą niekiedy inwestować sporą część swoich miesięcznych przychodów, aby stale imponować schludnym wyglądem. W typowo konsumpcyjnych społecznościach materiał a także metka, mówią bardzo wiele nie tyle o projektancie, co o samym człowieku, który w dany ciuch zdecydował się ubrać.