Nowy styl w modzie

W chwili obecnej na rynku modowym wciąż pojawiają się nowe rozwiązania i projekty, które szybko zdobywają zainteresowanie wśród młodych pokoleń. To one najchętniej eksperymentują z ubraniami i dodatkami, gotowe są do zainwestowania w tak niepopularne niegdyś materiały i rozwiązania jak sztruks czy filc. W nowoczesnej modzie coraz bardziej ceni się przede wszystkim pomysł i samo wykonanie, które ma zaskakiwać i wprowadzać w zakłopotanie firmowych projektantów, aniżeli przesadna reklama i sztuczne utrzymywanie wysokiej pozycji firmy mimo braku jakichkolwiek zmian i innowacji. Wyzwania przed projektantami mody kobiecej są tak wysokie, ponieważ branża dziennikarzy i komentatorów zatrudnionych w mediach modowych jest przyzwyczajona do bardzo ostrej krytyki i oceniania najmniejszych detali. Zaskoczenie co trzy miesiące i wprawianie krytyków w zachwyt nie jest dla nikogo prostym zadaniem, więc młodzi projektanci bez wielkiej historii i ogromnej presji mają niejednokrotnie przewagę nad tymi wielkimi sieciami. Jednocześnie za sprawą Internetu rośnie stale wpływ, jaki zwykli klienci i prości użytkownicy mają na sprzedaż globalną i odbiór niektórych projektów – masom często podoba się to, co wytworni krytycy odrzuciliby przy pierwszej okazji.