Nowe marki na rynku

W obecnej chwili coraz ważniejszą pozycję na rynku mody kobiecej zdobywają firmy kompletnie anonimowe. Jeszcze kilkanaście lat temu szansę na w miarę wysoką sprzedaż swoich ubrań czy biżuterii mieli wyłącznie ci projektanci, o których sporo mówiło się w telewizji modowej czy pisało w branżowych pismach. Niektórzy dziennikarze wyraźnie wspierają lokalnych projektantów pisząc o nich same pozytywne rzeczy, co mocno cementuje pewne różnice pomiędzy poszczególnymi segmentami oraz markami. Dzisiaj na szczęście w Internecie o wiele łatwiej przychodzi znalezienie popytu na swoje produkty, z czego korzystają młodzi i kreatywni projektanci, którzy potrafią w tak zatłoczonym rynku znaleźć jeszcze jakąś niszę. Praktycznie co roku w świecie kobiecej mody pojawiają się rozwiązania czy materiały, które jeszcze kilkanaście lat temu nie miały szans na sukces, jak chociażby filc, dzisiaj masowo wykorzystywany przy ręcznym wykonywaniu torebek czy biżuterii. Tego typu dodatki, w wersji etnicznej, retro czy minimalistycznej, podobają się kobietom o bardzo różnej pozycji zawodowej i społecznej. Nie jest więc przesądzone, że mały lokalny projektant nie będzie w stanie przy odrobinie właściwej reklamy skutecznie zawalczyć o udział w rynku.