Globalny handel ubraniami

Radzenie sobie z handlem w warunkach globalnej konkurencji nie jest szczególnie prostym zadaniem, więc naturalnie coraz częściej mówi się o tych globalnych markach, które w okresie recesji wpadły w spore tarapaty. Nie brakuje w tej grupie firm związanych mocno z rynkiem mody kobiecej. Tutaj bowiem najwięcej zarabia się nie na masowej produkcji przemysłowej ubrań niskiej jakości, ale na bardzo starannym i spokojnym szyciu przez profesjonalnych szwaczy ubrań najwyższej klasy. Metki z nazwiskiem znanego projektanta niemal z miejsca gwarantują odpowiednią sprzedaż i rozpoznawalność towaru i bardziej zamożni klienci gotowi są wydawać krocie na ubrania, które zostały zaprojektowane a następnie ręcznie uszyte przez firmę, która jest na rynku odzieżowym znana od wielu dekad. Budowanie historycznej marki wśród przedsiębiorstw modowych nie jest wcale proste, albowiem tutaj najważniejsze wydaje się być uznanie ze strony krytyków i wiernych komentatorów tejże sceny. Magazyny, miesięczniki, fora internetowe, portale społecznościowe a do tego globalnie dostępne telewizje o tematyce odzieżowej sprawiają, że domy mody muszą stale mierzyć się najróżniejszymi opiniami i reakcjami na ich co sezonowe nowości.