Duże modowe firmy

Większość dużych firm produkujących ubrania skupia się przede wszystkim na rynku dla kobiet, albowiem gwarantuje to zdecydowanie wyższą pozycję w najróżniejszych magazynach i telewizjach modowych a przy okazji pozwala na sprzedanie większej ilości towaru. Kobiety nie bez powodu wydają na zakupy związane z modą i dodatkami oraz kosmetykami znacznie więcej pieniędzy niż mężczyźni. Stulecia budowania takiego modelu społecznej nierównowagi przyczyniły się do tego, że dopiero w ostatnich latach do powszechnych słowników przedzierać zaczęło się też określenie moda męska. Przede wszystkim panowie na wysokich stanowiskach i zajmujący prestiżowe pozycje w społeczeństwie zaczęli masowo inwestować w swój wygląd zewnętrzny, nie szczędząc żadnych pieniędzy na markowe i doskonale dopasowane ubrania. To co dla kobiet stanowi obowiązkową biżuterię i dodatek niezbędny do harmonijnego uzupełnienia całej kreacji, u mężczyzn także przyjmuje podobną formę – zamiast bransoletek czy pierścionków mogą to być łańcuszki czy cudowne zegarki. Moda stała się znacznie bardziej otwarta zarówno na mężczyzn jak i małe dzieci, ale to wciąż sklepy z modą typowo kobiecą są najczęściej spotykanym elementem centrów handlowych.